Spørgsmål & svar2024-07-23T01:17:17+02:00

Qsmart.dk FAQ

Se spørgsmål & svar på de oftest stillede spørgsmål fra vores kunder

Herunder finder du svar på de spørgsmål og svar om vores alarmsystemer, overvågningskameraer og GPS trackere, vi plejer at blive spurgt om.

Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål og svar herunder, er du altid velkommen til at kontakte os eller udfylde vores kontaktformular.

spørgsmål og svarVælg den kategori du vil læse mere om

WiFi overvågningskameraer, er der abonnement på det?2024-06-21T15:17:33+02:00

Nej, alle vores overvågningskameraer og alarmsystemer med WiFi er uden abonnement og benytter sig af TUYA eller Smart Life appen. Det betyder at du kun betaler en engangspris for produktet, og derefter ejer det fuldt ud.

Eftersom et WiFi overvågningskamera forbinder og sender data/videostream over WiFi, har du altså ikke nogen omkostninger ved at bruge produktet løbende, udover de omkostninger, du har til din internet udbyder.

WiFi alarmsystemer, er der abonnement på det?2023-01-07T23:16:36+01:00

Nej, alle vores alarmsystemer med WiFi er uden abonnement og benytter sig af enten TUYA eller Smart Life appen, som er gratis at benytte. Det betyder, at du kun betaler en engangspris for dit alarmsystem og derefter ejer det fuldt ud.

Virker Smart Life og TUYA app’s både på iOS og Android?2024-06-21T15:29:52+02:00

Ja, begge apps er tilgængelige til både iOS og Android-enheder, så du kan kontrollere og styre dine enheder fra alle enheder, som smartphones, tablets mm. Du har altså fuld adgang til dine smart enheder og sikringsprodukter, uanset hvor du befinder dig – så længe du har din smartphone eller tablet ved hånden.

Skal jeg købe et abonnement for at bruge jeres GPS trackere?2024-06-21T15:11:19+02:00

Svaret er både ja, og nej. Som udgangspunkt skal en GSM, 2G eller 4G GPS tracker være koblet til et telenetværk hos en udbyder, som f.eks. Telia, Telenor eller Yousee. Men om du ønsker et abonnement er op til dig. Du kan enten vælge et taletidskort med optankning, et abonnement uden binding eller et abonnement med binding, det er helt op til dig, hvad du vælger.

Vi anbefaler at du køber en DanGear simkort startpakke her hos os, med optankning eller abonnement uden binding. Du kan også vælge en anden teleudbyder efter eget valg, det er helt op til dig.

simkort startpakke, hvad er det og hvad indeholder det?2024-06-21T15:14:10+02:00

Qsmart.dk simkort startpakke er data/sms startpakker, du kan bruge i dine 4G overvågningskameraer, alarmsystemer og GPS trackere. Startpakkerne er lavet i samarbejde med teleselskabet Greentel, der benytter sig af Telia/Telenor’s GSM, 2G, 3G og 4G telenetværk. Startpakkerne indeholder et Greentel simkort som indsættes i dit 4G produkt, hvorefter du via Greentel’s hjemmeside frit kan vælge mellem forskellige pakker, alt efter dit behov. Du kan enten lave et abonnement uden binding eller tanke op efter behov. Greentel simkort startpakker er uden binding og kan opsiges med 30 dages varsel. Se alle Qsmart.dk’s simkort pakker på Greentel’s hjemmeside.

Sælger i både til private og virksomheder?2023-01-07T23:18:00+01:00

Ja, vi henvender os både til privat personer og virksomheder, og tilbyder sikringsprodukter til alle typer af boliger og erhverv. Samt GPS trackere til både til private og virksomheder.

Problemer med SmartLife eller TUYA appen hvor får jeg support?2024-06-21T15:32:24+02:00

Ja, du kan få support fra både Smart Life og TUYA via deres hjemmesider. De har en udførlig “ofte stillede spørgsmål og svar” FAQ-sektion, der kan hjælpe dig med at løse de mest almindelige problemer og spørgsmål, du måtte have. Du er også velkommen til at kontakte os, hvis du har behov for support eller yderligere assistance.

Kan jeg se videooptagelser fra overvågningskameraet efterfølgende?2023-01-07T23:03:09+01:00

Ja, alle DanGear overvågningskameraer har mulighed for at optage video direkte på et micro SD memory kort, placeret i kameraet. På den måde kan se optagelserne efterfølgende direkte fra din smartphone, samt spole frem og tilbage i dem efter behov. Ønsker du at kunne gemme dine optagelser i skyen, er dette også en mulighed, men ikke gratis. For at kunne gemme dine optagelser i skyen, skal du oprette et cloudbaseret abonnement i TUYA eller Smart Life appen. Denne funktion vil koste et månedligt abonnement, separat afregnet til Smart Life eller TUYA.

Kan jeg dele adgang til TUYA og Smart Life appen med andre?2024-06-20T16:30:40+02:00

Ja, du kan sagtens koble flere brugere til din konto dele adgang til dine smart enheder med andre brugere i Smart Life eller TUYA appen. Du kan gå til indstillingerne for enhederne og invitere andre brugere ved at indtaste deres email adresser. De inviterede brugere vil derefter modtage en email med et link til download og en invitation til at acceptere adgangen.

Kan jeg bruge Smart Life og TUYA appen samtidig?2024-06-21T15:28:29+02:00

Ja, du kan godt bruge Smart Life og TUYA appene på sammen tid, da de begge er baseret på den samme TUYA Smart-platform. Vi anbefaler dog, at du holder dig til én app for at holde det simpelt.

IFTTT, hvad skal du bruge det til?2024-06-20T16:22:34+02:00

Her er nogle eksempler på IFTTT automatiseringsprocesser du kan oprette med Smart Life appen:

  • Hvis der registreres bevægelse foran mit overvågningskamera, tændes lysene i stuen.
  • Hvis jeg forlader mit hjem, tilkobles alarmsystemet og overvågningskameraet sættet i overvågningstilstand.
  • Hvis overvågningskameraet opfanger kraftige lyde tænder lyset på kameraet og på terrassen.
  • Hvis alarmsystemet tilkobles slukkes alle mine smart pære i hjemmet
  • Hvis alarmsystemet frakobles tænder forudbestemte smart pære i min virksomhed
  • Hvis alarmsystemet frakobles optager alle overvågningskameraer inde og ude 60 sekunder video, lige meget om der registreres bevægelse eller ej.

Som du kan se, har du uanede muligheder når det kommer til at oprette IFTTT automatiseringsprocesser med DanGear sikringsprodukter og andre smart home enheder, direkte i Smart Life appen, det er faktisk kun fantasien som sætter grænser.

IFTTT, hvad er det og hvordan virker det i Smart Life appen?2024-06-06T17:09:36+02:00

Smart Life appen understøtter IFTTT, hvilket betyder, at du kan oprette IFTTT automatiseringsprocesser med enheder, der er tilkoblet Smart Life appen. IFTTT som står for “If This Then That”, er en funktion, der gør det muligt at oprette automatiseringsprocesser på baggrund af prædefinerede udfald. En IFTTT handling består af en betingelse og en handling, der udføres, hvis betingelsen opfyldes. TUYA appen understøtter ikke IFTTT direkte, men du kan stadig oprette automatiseringer i TUYA ved at bruge app’ens indbyggede funktioner for automatisering.

Hvorfor nævner i både Smart Life og TUYA appen, skal jeg ikke kun bruge én app?2024-06-20T16:24:49+02:00

Svaret er ganske simpelt, at du kun behøver og bruge én app. Du bestemmer selv om du vil benytte TUYA eller Smart Life appen. Selvom man kun behøver at bruge én app for at styre og overvåge sine smarte enheder, mener vi, det er relevant at nævne både Smart Life og TUYA appen, fordi der er lidt forskel på dem. Måske vil nogen foretrække Smart Life appen på grund af den understøtter IFTTT, mens andre vil vælge TUYA appen på grund af dens mange integrationsmuligheder med andre smarte hjem-platforme.

Hvordan tilslutter jeg et overvågningskamera til Smart Life eller TUYA appen?2024-06-20T16:19:54+02:00

For at forbinde et overvågningskamera, uden fysisk printet QR kode på produktet, skal du åbne appen og trykke på + tegnet for at tilføje en ny enhed. Vælg derefter den type overvågningskamera du ønsker at tilslutte og forbinde ud fra listen. Derefter skal du følge vejledningen for at tilslutte din smartphone til dit WiFi-netværk(hvis du ikke allerede har gjort det). Herefter kommer der en QR kode frem på din smartphone skærm. Nu holder du din smartphone op foran overvågningskameraet, så det kan se QR kode, herefter læser overvågningskameraet QR koden og så er det forbundet.

Hvordan tilslutter jeg en enhed til Smart Life eller TUYA appen?2024-06-20T16:28:44+02:00

Du kan forbinde og tilslutte enheder til TUYA eller Smart Life appen på en af tre følgende måder.

Tilslut en enhed uden QR kode:
For at tilslutte og forbinde en enhed til TUYA eller Smart Life uden QR kode, skal du åbne appen og trykke på + tegnet for at tilføje en ny enhed. Vælg derefter den enhedstype du ønsker at tilslutte og forbinde ud fra listen. Derefter skal du følge vejledningen for at tilslutte din smartphone til dit WiFi-netværk(hvis du ikke allerede har gjort det).

Tilslut en enhed med fysisk QR kode:
Hvis der er en QR kode printet på produktet kan du springe ovenstående over. Tryk oppe i højre hjørne på “Scan QR kode” ikonet og scan QR koden på enheden med din smartphone, så er enheden forbundet og klar til brug.

Tilslut et overvågningskamera med smartphone QR kode:
Hvis du vil forbinde et overvågningskamera, uden fysisk printet QR kode på produktet, skal du åbne appen og trykke på + tegnet for at tilføje en ny enhed. Vælg derefter den enhedstype du ønsker at tilslutte og forbinde ud fra listen. Derefter skal du følge vejledningen for at tilslutte din smartphone til dit WiFi-netværk(hvis du ikke allerede har gjort det). Herefter kommer der en QR kode frem på din smartphone skærm. Nu holder du din smartphone op foran overvågningskameraet, så det kan se QR kode, herefter læser overvågningskameraet QR koden og så er det forbundet.

Hvordan opretter jeg en konto i Smart Life eller TUYA appen?2024-06-20T16:29:37+02:00

Du kan oprette en konto ved at downloade app’en fra App Store eller Google Play, og derefter følge instruktionerne i appen for at oprette en konto med din email og et kodeord(vi anbefaler at du benytter et unikt og stærkt kodeord).

Hvordan og hvornår kan jeg få support og hjælp?2023-11-21T02:10:56+01:00

Vores kundeservice er åben alle Man-Tor fra 10:00 til 17:00 og Fredag fra 10:00 til 16:00. Du kan kontakte os både på telefon og mail. Vi bestræber os på at besvare alle henvendelser så hurtigt som muligt, og vi gør alt for at hjælpe dig med eventuelle spørgsmål eller problemer du måtte have med produkter købt hos os.

Hvordan installerer jeg jeres alarmsystemer?2023-01-07T23:07:18+01:00

Alle vores alarmsystemer leveres med en installationsvejledning og kan i de flestes tilfælde, installeres uden professionel hjælp blot ved at følge vejledningen. Har du behov for hjælp eller support er du velkommen til at kontakte vores kundeservice, enten på telefon eller mail for yderligere assistance.

Hvordan finder jeg det korrekte produkt, kan i hjælpe mig?2023-01-07T23:10:47+01:00

Ja, selvfølgelig – det er derfor vi er her! Vi tilbyder altid gratis rådgivning og vejledning til vores kunder. Kontakt os gerne, så vi sammen kan finde det helt rigtige sikringsprodukt eller GPS tracker, præcis til dit behov og budget. Kontakt vores kundeservice hvis du har spørgsmål eller behov for mere information om vores produkter.

Hvor nemme er jeres produkter at opsætte og installere?2023-01-08T00:30:38+01:00

Vi lægger stor vægt på at vores produkter er så nemme at opsætte som muligt. Derfor inkluderer vi installationsvejledninger med alle vores produkter, og du kan også få gratis teknisk support fra vores kundeservice, hvis du har brug for hjælp. Derudover er TUYA og Smart Life appen også nem at bruge, så du kan få det meste ud af dine produkter uden at skulle være en teknisk ekspert.

Montering af GPS trackere med tilslutning af fast strøm, anbefaler vi en fagmand står for.

Hvor bliver mine app data fysisk gemt henne?2024-06-20T16:25:38+02:00

Smart Life og TUYA har deres europæiske datacentre placeret i Tyskland, som er kendt for sin høje standard for pålidelighed og sikkerhed. Dette betyder, at dine data opbevares på et sikkert sted, og at du kan føle dig tryg ved at bruge disse app’s til at styre og overvåge dit smarte hjem.

Hvilke enheder kan jeg styre med Smart Life og TUYA appen?2024-06-21T15:27:36+02:00

Smart Life og TUYA appene understøtter en lang række forskellige enheder f.eks. smart lyspærer, klimaanlæg, dørlåse, stikkontakter, vandhaner, robotstøvsugere, og selvfølgelig, DanGear alarmsystemer, sikringsprodukter og overvågningskameraer. Gå til TUYA’s hjemmesiden for at se den fulde liste over understøttede enheder.

Hvad sælger i hos Qsmart.dk?2023-01-07T23:20:08+01:00

Her hos Qsmart.dk sælger vi sikringsprodukter fra det danske mærke DanGear, samt GPS trackere fra mærket Sino Track. Vores produkter inkluderer b.la. alarmsystemer, sensorer, overvågningskameraer, GPS trackere samt tilbehør.

Hvad koster det at bruge Smart Life og TUYA appen?2024-06-21T15:25:11+02:00

Begge apps er som udgangspunkt helt gratis at downloade og bruge.

Du kan godt opgradere til en premium-konto, hvis du ønsker adgang til ekstra funktioner, såsom f.eks. at gemme dine videooptagelser i skyen, kontra på et micro SD memory kort på dit overvågningskamera mm. Men eftersom du altid kan se dine optagelser direkte fra app’en, som er optaget på dit memory kort lokalt, er det meget få som vælger at opgradere til en premium-konto.

Hvad gør jeg hvis jeg har et problem med et af jeres produkter?2023-01-07T22:56:54+01:00

Vi tilbyder gratis teknisk support til alle vores kunder, og du er velkommen til at kontakte os med eventuelle spørgsmål eller problemer du måtte have med dit produkt. Derudover tilbyder vi også 2 års garanti på alle vores produkter, så du kan få erstattet eller repareret dit produkt hvis der opstår fejl inden for garantiperiode.

Hvad er TUYA eller Smart Life appen?2023-01-07T22:56:16+01:00

TUYA og Smart Life er smart home apps, der kan bruges til at styre og overvåge dine DanGear sikringsprodukter og alarmsystemer fra os. Begge apps er gratis at downloade og benytte. Udover at TUYA og Smart Life appsene kan bruges til dine DanGear sikringsprodukter, kan du også styre og overvåge en lang række andre enheder i dit smarte hjem, såsom smarte lyspærer, klimaanlæg, dørlåse, robotstøvsugere og meget mere. Du kan styre enhederne manuelt fra appen eller oprette IFTTT automatiseringsprocesser, så de udfører bestemte handlinger baseret på tidspunkt, placering eller andre faktorer.

Hvad er Sino Track GPS trackere?2023-01-07T23:00:37+01:00

Vores GPS trackere fra Sino Track er GPS trackere, der kan spore positionen på et køretøj eller anden genstand realtime, via GPS. De kan forbindes til internettet via GSM, 2G eller 4G forbindelse, så du kan følge med i positionen i realtid via SinoTrack app’en eller via SinoTrack’s hjemmeside. GPS trackeren kan også sende alarm beskeder, hvis der registreres uregelmæssigheder såsom uønsket bevægelse, overskredet hastighed eller geofencing(hvor GPS trackeren bevæger sig uden for et forudbestemt område), for bare at nævne nogle få funktioner.

Hvad er inkluderet i jeres startpakke alarmsystemer?2023-01-07T23:12:37+01:00

DanGear alarmsystem startpakke inkluderer en touchskærm hovedenhed, sensorer, rumføler, ringeklokke, sirene, monteringskit samt to fjernbetjeninger. Alt hvad ud behøver for at starte sikringen af dit hjem eller virksomhed. Du kan altid udvide systemet senere hen med flere sensorer, røg alarmer eller hvad du ellers måtte få behov for.

Hvad er forskellen på TUYA og Smart Life appen?2024-06-06T17:09:50+02:00

Groft sagt kan TUYA og Smart Life appen det samme, de har ens brugerflade og er lavet af det samme firma, nemlig TUYA.

Eneste nævneværdige forskel er, at Smart Life appen understøtter brugen af IFTTT, det gør TUYA ikke.

TUYA har lidt flere integrationsmuligheder med andre smart hjem-platforme, som Smart Life ikke har.

Vi anbefaler som udgangspunkt, at man benytte Smart Life appen, fordi den understøtter IFTTT, medmindre du har behov for specifikke integrationsmuligheder med andre smart hjem-platforme, som kun TUYA understøtter.

Har I garanti på jeres produkter?2023-01-07T23:03:42+01:00

Ja, vi har 2 års garanti på alle vores produkter og tilbyder desuden ubegrænset mail og telefon support i hele periode.

Bruger Smart Life og TUYA GDPR-certificeret teknologi?2024-06-20T16:26:57+02:00

Ja, begge apps bruger GDPR-certificeret teknologi for at sikre, at de overholder de strenge databeskyttelsesregler, der gælder i EU. Dette betyder, at begge app’s kun samler, behandler og opbevarer dine data i overensstemmelse med GDPR-reglerne.

4G overvågningskameraer, er der abonnement på det?2024-06-21T15:19:00+02:00

Alle DanGear overvågningskameraer med 4G sælges uden abonnement og benytter sig af to gratis apps, TUYA eller Smart Life. Det betyder at du betaler en engangspris for overvågningskameraet, og derefter ejer det fuldt ud.

Men for at kunne bruge et 4G overvågningskamera forudsætter det, at du indsætter et simkort med 4G opkobling til en teleudbyder, eftersom at kameraet ikke har WiFi og udelukkende bruger 4G netværket til at sende data/videostream til dig.

Du kan enten købe en DanGear simkort startpakke her hos os, med optankning eller abonnement uden binding. Eller du kan vælge en anden teleudbyder efter eget valg, det er helt op til dig.

4G alarmsystemer, er der abonnement på det?2024-06-21T15:21:08+02:00

Som udgangspunkt nej, alle DanGear alarmsystemer med WiFi og 4G sælges uden abonnement og benytter sig af TUYA eller Smart Life appen. Det betyder, at du kun betaler en engangspris for dit alarmsystem, og derefter ejer det fuldt ud.

DanGear’s alarmsystemer med 4G, har både WiFi og 4G. Det koster altså ikke noget at bruge et DanGear alarmsystem med WiFi og 4G, hvis kun du ønsker at bruge WiFi delen.

Men for at kunne benytte 4G funktionerne, forudsætter det, at du sætter et 4G simkort i alarmsystemet. Du kan enten vælge at købe en DanGear simkort startpakke her hos os, med optankning eller abonnement uden binding. Eller du kan vælge en anden teleudbyder efter eget valg, det er helt op til dig.