Qsmart.dk Handelsbetingelser
Virksomhed
Qsmart.dk
Ejet af SmartTeam ApS
CVR: 44654911
Vangedevej 2
2820 Gentofte
Kontakt
Tlf.: +45 70 60 30 93
Mail: [email protected]
Priser
Hos Qsmart.dk er alle priser oplyst i danske kroner og angivet inklusive moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til at ændre priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.
Betaling
Qsmart.dk modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og bankoverførsel. Betalingen trækkes først fra din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK (Danske kroner) og inklusive moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.
Fragt og levering
Der pålægges en fragtpris på 65 kr. ved køb under 799 kr. Ved køb over 799 kr. er fragten gratis. Varer leveres med hjemmelevering til den leveringsadresse, der angives ved bestilling. Vi sender til hele Danmark og sender ikke til lande uden for Danmark, herunder Færøerne og Grønland, uden forudgående aftale. Kontakt vores kundeservice, hvis du ønsker et fragttilbud til andre lande end Danmark.
Dine varer sendes med PostNord eller GLS.
OBS: Hvis der ikke træffes nogen på leveringsadressen, flyttes pakken til det nærmeste udleveringssted, hvilket du vil få nærmere besked om. Hvis der opstår problemer med leveringen, bedes du kontakte vores kundeservice.
Som udgangspunkt bliver dine vare afsendt 1-3 hverdage efter, at vi har modtaget din bestilling. Vi bestræber os dog på, at afsende ordrer, der indgås inden kl. 15:00, samme dag. Vi afsender varer alle ugens hverdage. For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt før købet af disse varer.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, få pengene retur eller få en prisnedsættelse, afhængigt af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke for fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere inden for en “rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen/fejlen. Qsmart.dk dækker returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Ved returnering, reklamationer og brug af fortrydelsesretten skal pakken sendes til:
SmartTeam ApS
Vangedevej 2
2820 Gentofte
Der modtages ikke forsendelser sendt pr. efterkrav. Læs en komplet guide til fortrydelsesretten på vores Fortrydelsesret side.
Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af registreringsnummer og kontonummer, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan oplyses via e-mail eller anden elektronisk form uden risiko, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores refusionsprocedure.
Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag:
– Hvor du modtager ordren.
– Hvor du får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
– Hvor du får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftaler om levering af varer, der består af flere partier/dele.
– Hvor du får den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Du skal selv afholde returneringsomkostninger.
For at gøre brug af din fortrydelsesret skal du informere os via e-mail senest 14 dage efter modtagelsen, og produkterne skal returneres senest 14 dage efter meddelelsen om fortrydelsen. Du kan give besked via e-mail til [email protected]. I meddelelsen skal du tydeligt angive, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. Hvis du vil returnere varen, bedes du udfylde vores Fortrydelsesformular og vedlægge den i pakken sammen med din vare.
Pakken sendes retur til:
SmartTeam ApS
Vangedevej 2
2820 Gentofte
OBS: Pakken skal sendes retur med levering til adresse. Vi modtager ikke pakker sendt til pakkeboks eller afhentningssted.
Du kan ikke fortryde blot ved at nægte modtagelsen af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
Læs en komplet guide til fortrydelsesret på vores Fortrydelsesret side.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fra fortrydelsesretten:
– Varer, der er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
– Forseglede varer, som af sikkerhedsmæssige, sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter levering.
– Varer, der på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
– Varer, hvor plomberingen/forseglingen er brudt.
– Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
– Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
– Aviser, tidsskrifter eller magasiner, dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
– Aftaler indgået på offentlige auktioner.
– Varer, der forringes eller forældes hurtigt.
Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering herunder fragtomkostninger. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du også udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og indtil, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet ud over det ovenfor beskrevne, betragtes den som brugt. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet tilbage, afhængigt af varens handelsmæssige værdi på tidspunktet for returneringen.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt
Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Qsmart.dk. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.
Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: [email protected]